کد خبر: ۵۴۰۲
۰۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰

دستگیری سارق در شیفت استراحت!

سرهنگ محسن باقی‌زاده می‌گوید: در حالی که خانواده داخل مغازه رفته بودند، من فردی را دیدم که مشکوک بود. او خودرو‌های پارک شده کنار خیابان را برانداز می‌کرد.

سرهنگ محسن باقی‌زاده، سرکلانتر دوم پلیس مشهد است. او در سی‌ام شهریور ماه ۱۳۵۷ در شهرستان مشهد مقدس و در خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمد. در دوران کودکی علاقه خاصی به پلیس داشت. پس از پایان تحصیلات دانشگاهی در سال ۱۳۸۱‌لباس سبز نیروی انتظامی را با افتخار به تن کرد و به آرزویش رسید.

او ۳ سال از روز‌های اول خدمت خود را به هنگ مرزی سرخس رفت و فرمانده پاسگاه بیانی در نقطه صفر مرزی شد. در سال ۱۳۸۴ به مشهد بازگشت و در کلانتری شهید هاشمی‌نژاد، مسئولیت افسر نگهبانی و دایره تجسس را برعهده داشت.

سرهنگ باقی‌زاده در سال ۱۳۸۸ به استان سیستان و بلوچستان انتقال یافت و در شهرستان کنارک، فرماندهی پاسگاه مومان را عهده‌دار شد.

او در سال ۱۳۹۰‌با عشق و ارادت به آستان مقدس رضوی دوباره به زادگاهش برگشت و مدت ۲ سال جانشین رئیس کلانتری جهاد بود. پس از آن ریاست کلانتری هفت تیر و نجفی را برعهده گرفت و در مسئولیتی که بر دوشش نهاده بودند خوش درخشید. آقا محسن در سال‌۱۳۹۷ به عنوان سرکلانتر دوم ویژه حاشیه شهر مشهد برگزیده شد.

او تلاش مضاعفی برای هدایت و انجام مأموریت‌های کلانتری‌های گلشهر، رسالت، پنج‌تن، طبرسی شمالی، مهرگان و پاسگاه انتظامی هلالی که در حوزه استحفاظی سرکلانتری دوم پلیس مشهد هستند، آغاز کرد.

سرهنگ محسن باقی‌زاده گفت: شهروندان قانون‌مدار همیشه پلیس را در کنار خود می‌بینند و یار و یاور خادمان امنیت کشور هستند ما نیز خود را موظف می‌دانیم برای نظم و امنیت و آرامش آن‌ها تلاش کنیم.

سرکلانتر دوم پلیس مشهد مقدس در پاسخ به این سؤال که وقتی در لباس شخصی هستید و به عنوان یک شهروند چه انتظاری از پلیس دارید، گفت: یک نیروی پلیس در همه حال خود را آماده به کار می‌بیند و برای انجام وظایفی که بر عهده دارد احساس مسئولیت می‌کند.

اما من نیز به عنوان یک شهروند از پلیس انتظار دارم قانون‌مدار، اخلاق‌گرا، متعهد و مقید باشد و به داد مردم برسد و طرف‌دار حق باشد.

 

مشاوره نماد حرفه‌ای‌گرایی پلیس است

سرهنگ باقی‌زاده اظهار داشت: در کلانتری‌های حوزه استحفاظی سرکلانتری دوم ویژه حاشیه شهر مشهد، کارشناس مجرب مشاوره و مددکاری اجتماعی حضور فعالی دارند و خدمات آن‌ها نقش مؤثری در کاهش بار پرونده‌ها در مراجع قضایی دارد.

سرکلانتر دوم پلیس مشهد مقدس گفت: با تعامل و پیگیری‌های به عمل آمده، بین کلانتری پنج‌تن و شهرداری، مرکز مشاوره‌ای را با پشتیبانی و همراهی شهرداری منطقه ایجاد کرده‌ایم و کارشناس مشاوره و مددکاری پلیس هر روزه ۲ ساعت در این دفتر حضور می‌یابد تا خدمات مشاوره‌ای رایگان به شهروندان ارائه دهد.

وی خدمات مشاوره و مددکاری اجتماعی را نماد حرفه‌ای‌گرایی پلیس دانست و از تلاش کارشناسان دوایر اجتماعی کلانتری‌ها تشکر کرد.

سرهنگ باقی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: من و رؤسای کلانتری‌ها، سرکلانتری دوم حاشیه ویژه شهر مشهد در دفتر کار خود همیشه میزبان شهروندان عزیز هستیم و انتظار داریم شهروندان نیز چه با مراجعه حضوری و چه در زمانی که در مساجد، مدارس و مراکز مختلف برای جلسات آموزشی خدمت آن‌ها می‌رسیم نظرات، پیشنهاد‌ها و انتظارات خود را به ما ارائه دهند. اگر چه سامانه ۱۹۷ پلیس نیز برای دریافت نکته نظرات مردمی در خدمت شهروندان است.

 

یک خاطره خوانی از آقا محسن

سرکلانتر دوم پلیس مشهد مقدس در بیان خاطره‌ای گفت: یک روز شیفت استراحت بودم و با خانواده برای خرید به چهارراه آزاد شهر مشهد رفتیم. نزدیک غروب بود. در حالی که خانواده داخل مغازه رفته بودند من فردی را دیدم که مشکوک بود. او خودرو‌های پارک شده در کنار خیابان را برانداز می‌کرد.

سرهنگ باقی‌زاده در حالی که لبخندی بر چهره داشت، افزود: حس پلیسی‌ام گل کرده بود. این فرد مظنون را زیر نظر گرفتم. دقایقی بعد خودرویی کنار خیابان توقف کرد. مردی جوان و همسرش از خودرو پیاده شدند و پس از چند قدم پیاده‌روی به داخل یک مغازه رفتند. در این لحظه فرد مظنون به خودرو نزدیک شد. در حالی که به اطرافش نگاه می‌کرد در خودرو را کمتر از چند ثانیه باز کرد.

او بلافاصله سوار خودرو شد و سرگرم روشن‌کردن خودرو بود و قصد فرار داشت. در این لحظه بلافاصله با شماره تلفن ۱۱۰‌تماس گرفتم و بعد هم به سمت خودرو دویدم. مالک خودرو هم به موقع رسید و دزد حرفه‌ای را دستگیر کردیم. همان موقع بود که خودرو کلانتری هم آمد و سارق را تحویل همکارانم دادم. بعد از آن با خیالی  راحت نزد خانواده‌ام بازگشتم و پس از خرید به خانه برگشتیم.



* این گزارش دوشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۷ در شماره ۳۱۱ شهرآرامحله منطقه ۵ چاپ شده است.

کلمات کلیدی
ارسال نظر